Assaig

ACTIVITATS D'ASSAIG

  • Com poden llegir els nadons?
Segons Glòria Gorchs, una bibliotecaria, experta en literatura infantil i fundadora del projecte "Nascuts per llegir", recomana llibres als xiquets des de menuts. nA través de les biblioteques i el treballa conjunt, els metges recomanen la lectura a les families, les quals han de fomentar el pla lector als seus fills.
El més important és que els llibres formen part del dia a dia de les families, ja que els nadons no van a aprendre a llegir en un dia o en dos, sinò que és un procés que es té que anar treballant tots els dies.
Els xiquets juguen amb els llibres, se'ls fiquen a la boca i els miren, però eixa mirada ha de tindre el complement de la paraula del pare o de la mare que li ensenyen els objectes que es mostren al llibre. D'aquesta manera, quan el xiquet veu un dibuix i els pares li diuen qué és eixe objecte, els xiquets comencen a associar la imatge amb les paraules.
A més, és molt important que els llibres estiguen plens d'imatges o de dibuixos amb els quals els xiquets puguen aprendre cada dia més.


  • Com involucrar els pares en les campanyes de promoció de la lectura?
Gemma Lluch, en una conferència va explicar que els pares li donen molta importància a la lectura però després no ho posen en pràctica, i a més, gran part de la juventut ho veu com una obligació.
La professora Gemma Lluch va apostar per altres tipus de campanyes  d'animació lectora que siguen més eficients. En concret, va explicar quins passos s'han de donar per a elaborar un projecte, el qual aconseguisca millors resultats. És a dir, es va elaborar un projecte en el que colaboren tots, que busquen objectius a llarg termini i que tinga continuitat.

  • Com es pot llegir amb les pantalles?
En una conerència, el filòleg Gonçal López-Pampló va explicar que hui en dia, la lectura i la tecnologia poden anar perfectament complementades, ja que en l'actualitat es poden llegir llibres a través dels ordinadors, dels ebooks, de les nintendo...
L'objectiu de pares, mares i bibliotecaris és promoure i potenciar la competència digiatal de xiquets i joves. Per aquest motiu, és important que els pares tinguen ordinadors a sa casa i que estiguen atents als usos que fan els seus fills a internet.
A més, els pares tenen que compartir amb els seus fills l'experiència de la navegació per internet.



IDEES MÉS IMPORTANTS DELS SEGÜENTS ARTICLES
  • "Lectura de Fuster"
- Hi ha dos tipus de lectors: uns tractaran de trobar en la literatura un suplement de somni, i altres un suplement de vida.

- L'home de realitats acudirá, com a lector, als llibres d'evassió; i l'home abstret de la realitat anirà als llibres que li donen noticia.

- Cada lector pretén prolongar en la lectura el fil de les seues preocupacions habituals.

- Llegir és seguir vivint, i cadascú ho fa a la seua manera.

  • "Viure, experimentar, llegir"
- L'autora d'aquest article recomana llegir perquè li sembla una necessitat tan humana com la de somiar, riure o jugar. Perquè per a ella llegir és una via de plaer, de consol, de companyia i d'autoconeixement.

- No tots els llibres que llegim mereixen la pena i no totes les experiències ni desitjos són els adequats.

- Llegir és, entre altres coses, una ajuda per saber i confirmar qui som. Una ocasió per confrontar l'experiència pròpia amb l'experiència d'uns altres, per emocionar-nos amb els altres, per compartir un fons comú de memòria i experiència col-lectiva, i per a somiar.


  • "Parlem del que llegim"
- La familia té un paper molt important respecte a la lectura. És necessari que els pares i les mares llegeixen als fills i que parlen de les seues experiències lectores.

- Es tenen que crear escenaris on els mestres ajuden al seu alumnat a triar llibres i a saber manejar-los.

- Una bona pràctica utilitzada pels bons professors és la de relacionar una lectura proposada amb l'experiència.

- Algunes de les activitats que es proposen per a fomentar la lectura a l'escola és llegir clàssics, narrar contes, recitar poesia i escriure, ja que també aprenem a llegir escrivint.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada